,,Obyčajné” putovanie do Santiago de Compostela.

23.08.2019 ,,Obyčajný” deň nás pútnikov začal ako obvykle raňajkami a zložením stanu. Ranné motanie, ktorým smerom máme ísť sa tiež začína čoraz opakovať, ale vďaka Bohu, vždy nájdeme ten správny smer. Vychádzanie po 9:00 má svoju daň, a to takú, že slnko nám svieti na hlavy od prvej chvíle začatia púte, až do príchodu do cieľa. Preto sme sa schovali v jednom prístrešku, kde sme sa občerstvili ľadovou colou.

Vendy napísala náš príbeh “Poutí k sobě” do knihy a po prelistovaní poslednej strany našla mobil. Pri občerstvení sme zbadali majiteľku prístrešku, v ktorom sme sedeli, a tak som k nej kráčal s nájdeným telefónom. Nebol jej a musel ho tam zabudnút niekto z pútnikov. Mal 7% batérie a nikto z nás nemal nabíjačku na iphone. Rozhodli sme sa ho vziať a nájsť niekoho s nabíjačkou skôr, než sa vybije úplne. Vedeli sme, že niekto určite zavolá, ked nie majiteľ, tak aspoň niekto známy. Po asi pól hodine začal zvoniť a bola to pútnička Noeline, ktorú sme stretli ráno, keď sme raňajkovali. Bola asi o 6 kilometrov ďalej od nás a dohodli sme sa, že sa stretneme pri jednom z kostolov popri trase. Telefón sme odovzdali a s dobrým pocitom sme pokračovali ďalej do Aire-sur-l’Adour a samozrejme nevedeli, kde skloníme hlavy. Pani Noeline sa nám ozvala, že v ubytovni, v ktorej nocuje, nie je možné postaviť stan a rozhodla sa, že ako vďaku za nájdenie a prinesenie telefónu, za nás zaplatí miesto v kempe, kde si môžeme postaviť stan a dať si sprchu. Na ceste do kempu sa mi stihla rozbiť fľaša na vodu, ktorá ma sprevádzala cca 1000 kilometrov.

To bol ďalší z pútnických dní a ako vždý aj ten bol výnimočný.

24.08.2019 Nemuseli sme vstávať skoro ráno, pretože nás čakala krátka etapa. Mali sme naplánovaných len cca 15 kilometrov, tak sme mali čas na potulky mestom. Dali sme si raňajky pred kostolom a na chvíľu sme ho aj navštívili.

Našli sme v ňom mapu, ktorá slúžila pre pútnikov, aby zapichli špendlík do štátu, z ktorého vyrazili, alebo z ktorého pochádzajú. Nebolo dostatok špendlíkov, a tak sme s Vendy urobili značku k mestám Olomouc a Žilina.

V druhom kostole bolo viac špendlíkov.

Pokračovali sme ďalej

Kto je Jozef?

a mali sme dohodnuté ubytovanie cez couchsurfing v Gite (ubytovňa pre pútnikov).

Vďaka couchsurfingu (aplikácia, ktorá slúži na ubytovanie zdarma pre cestovateľov) sa Vendy skontaktovala s Pauline a ponukla nám záhradný domček, v ktorom sme sa mohli zdarma vyspať.

O 15:00 sme dorazili na miesto a mohli sme si po dlhej dobe odýchnuť. Jej mamina Sylvie nám priniesla ľadové smoothie a Vendy sa venovala zašívaniu.

Večer sme si uvarili večeru, cestoviny s omáčkou a k tomu sme dostali mäso a čerstvé rajčiny. Záhradný domček mal veľa obyvateľov, ktorých osobný priestor rešpektujem, a tak chudák Vendy musela zvládnuť boj s pavúkmi. Zvládla to bravúrne až na jedného Herkulesa, ktorý jej ušiel, ale ráno sme ho na šťastie našli vo svoje pavučinke. Ďakujeme Pauline za pomoc, aj vďaka tebe sme po dlhej dobe spali na pohodlnej posteli.

25.08.2019 Rozhodli sme sa vstať skôr, a to o 6:10, aby sme sa vyhli horúčave. Obchodov po trase je veľmi málo a to, že je nedeľa sa ešte zmenšuje pravdepodobnosť nakúpenia zásob. V prvom bolo len pečivo a pár drahých drobností. O 15 kilometrov ďalej nám mapa zobrazila ďalší, ale otváracia doba bola len do 13:00, preto sme zvolili krátku trasu, ktorá nám to k obchodu skrátila o 3 kilometre.

Už len 921 kilometrov do Santiago de Compostela.

Aj tak to pre nás znamenalo rýchle tempo a krátke prestávky. Našťastie sme to všetko stihli včas a po nákupe sme sa mohli občerstviť pri kostole. Hovorí sa, že každý kostol má svojho žobráka.

Nieeee, Vendy si len na slnku zohrievala svoje mokré tričko a zašívala dieravé ponožky.

Do cieľovej dedinky Louvigny nám ostávalo cca 5 kilometrov, kde sme si dali ,,sprchu” (umývanie v umývadle so studenou vodou) na verejnom záchode. Neďaleko je kostol s veľkou záhradou a Vendy sa išla opýtať susedov, či si tam môžme postaviť stan. Takže dnes spíme na záhrade pri kostole a otázka znie, kde budeme zajtra? To uvidíme v ten pravý čas.